Håll ditt huvud högt tätt efterföljd av Stenbrott och Vi kan väl vänta tills imorgon!
Stenbrott
Ingen kommer att tro dig
Blåjeans
Håll ditt huvud högt
Oprofessionell
Celsius
Kallt kaffe
Vi kan väl vänta tills imorgon
Vad två öron klarar
Avtryck
Beskyddaren
Klåparen
Någon annan (om jag har missat någon "nykomling")
Håll ditt huvud högt tätt efterföljd av Stenbrott och Vi kan väl vänta tills imorgon!
The next step for mankind will be the last season in sin
http://epidemisk.bilddagboken.se
080207
080628 <3
080801
Stenbrott av dom jag hört![]()
kan inte bestämma mig mellan stenbrott, kallt kaffe, och håll ditt huvud högt
When you can live forever, what do you live for?
det blev stenbrott. men svårt där![]()
When you can live forever, what do you live for?
Stenbrott var ju mycket trevlig. Känslan på P&L under introt när jag till slut hörde vilken låt det var... ja det var bland det häftigaste jag varit med om.
Hade jag fått höra Celsius hade den varit en konkurent, lika så VKVVTI
"Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"
Celsius var en riktig pärla live, även stenbrott.
Svårt val mellan Stenbrott, håll ditt huvud högt & celsius. Blev Stenbrott tillslut.
Och ingen har röstat på blåjeans? :O
Själv röstade jag på vad två öron klarar, som jocke sa har de inte spelat den på 13 år och den är en av mina favoriter på första skivan och den var fin live![]()
Jag har gärna grytet i sandjord.
Creds till sundance_danneMin wombat är närsynt.
Nu har man ju inte hört alla, men av dom jag hört så säger jag nog Stenbrott eller Håll ditt huvud högt, som majoriteten :P
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Stenbrott, Blåjeans och Håll ditt huvud var ju de enda låtarna de spelade på Ruisrock av dessa, där jag alltså såg dem, så får nog bli Stenbrott. Hela spektaklet med skynket och introt var ju grymt. Vill däremot såå höra Klåparen live, en av mina absoluta favorit Kent-låtar. Måste ha varit underbart att vara på den konserten de drog den.
Nej, den här omröstningen blev lika konstig som jag befarade. Det var rätt uppenbart att resultatet skulle bli beroende av vilka låtar som spelades på alla konserter och vilka som bara spelades på enstaka. Som det ser ut nu har vi två vinnare, Stenbrott för att den har flest röster och Beskyddaren för att den har så många röster trots att den bara spelades en gång.
Men det är väl inte så noga vilken låt som får flest röster. Det här är ju bara ett sätta att minnas och lyfta upp de mest magiska stunderna i sommar. För det är ju något speciellt med att få höra oväntade "nykomlingar".![]()
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Men som jag påpekade här ett stycke ovanför, Stenbrott som öppningslåt var grymm!så kanske en välförtjänt förstaplats
Stenbrott (med ett rysligt bra live-intro), Vi kan väl vänta tills imorgon och Beskyddaren var absolut höjdpunkterna för mig under sommarturnén. Efter nio konserter på tio månader vill jag fortfarande ha mer...