Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 24

Ämne: Hur elitistiska är vi Kent-fans...?

Standard Hur elitistiska är vi Kent-fans...?

I en blog beskylls Kent-fansen för att vara elitistiska.
    Skickar en länk, eftersom endel kanske vill läsa...
    http://www.folkbladet.se/blogg/blogg...?blogg=3167350

Själv tycker jag att Mjörnberg har helt rätt. Det blir lite fånigt med petiga påpekanden om t ex låtars stavning, visst ökar det trovärdigheten i en recension, men helheten och värdeomdömena är väl poängen?

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

dont worry be happy
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Många tycker det är coolt att påpeka andras fel
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Tycker att kritisera en artists fans är att gå över gränsen.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Jag tror att alla som kan mycket om ett ämne, vad det än må vara, har en tendens att bli elitistiska och störa sig på småfel som egentligen är betydelselösa. Det är inget unikt för Kentfans.

Men det är ingen ursäkt. Föreställ dig att du har lagt ner mycket kraft på att skriva en recension, men den enda reaktionen du får är kritik för att en bokstav fallit bort i ett ord. Någon säger att du verkar okunnig på grund av det. Det måste kännas oerhört tråkigt.

Att påpeka ett faktafel eller språkligt fel kan vara okej ibland, tycker jag, men att dra en massa slutsatser utifrån det är riskabelt. Den som du kritiserar kommer inte heller att ta till sig kritiken om du inte också försöker hitta någonting positivt att säga.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Jag tror att alla som kan mycket om ett ämne, vad det än må vara, har en tendens att bli elitistiska och störa sig på småfel som egentligen är betydelselösa. Det är inget unikt för Kentfans.

Men det är ingen ursäkt. Föreställ dig att du har lagt ner mycket kraft på att skriva en recension, men den enda reaktionen du får är kritik för att en bokstav fallit bort i ett ord. Någon säger att du verkar okunnig på grund av det. Det måste kännas oerhört tråkigt.

Att påpeka ett faktafel eller språkligt fel kan vara okej ibland, tycker jag, men att dra en massa slutsatser utifrån det är riskabelt. Den som du kritiserar kommer inte heller att ta till sig kritiken om du inte också försöker hitta någonting positivt att säga.
    I det fallet kan det bara vara en äckelidiot som kritiserar. Har det hänt här på forumet(vilket nämns i bloggen)? Vilka idioter det finns.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard Bullshit hit och bullshit dit

Jag har personligen reagerat på att många här på forumet kommenterar språkdetaljer som "de" vs. "dom" osv. Har personligen lite svårt att förstå poängen med detta detaljfnuttande, speciellt som den språkliga och innehållsmässiga kvalitén i övrigt inte alltid ligger på ofantligt höga nivåer. Är inte detaljfnutteri snarare ett tecken på svag självkänsla som kompenseras genom att hacka på andra än ett tecken på elitism? Eller förresten; elitism kanske är detsamma som dålig självkänsla. En person med bra självkänsla har inget behov att se ned på andra och sätta vissa personer på piedestal. Men att dra alla Kentfans över en kam är väl ungefär lika primitivt som att tjafsa om att det heter Generation Ex och inte X.

Jag är uppenbarligen jäkligt primitiv, eftersom jag med det här inlägget hackar på alla andra som hackar och jag är samtidigt elitistisk eftersom jag uttrycker det som om jag vore en högre stående individ med rätt att vara domare över alla andra hackers ... ... Tacka vet jag alla oskyldiga forumiter som bara sprider kärlek. <3
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

det står "generation x" på låtlistan

jag har nog missat den diskussionen, men kortfattat, det var alltså en recension om kentkonserten, han hade skrivit "fel" på ett par ställen och blev påhoppad här på forumet?
    Senast redigerat av popdrog den 2008-08-06 klockan 21:21.
    When you can live forever, what do you live for?

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    det står "generation x" på låtlistan

jag har nog missat den diskussionen, men kortfattat, det var alltså en recension om kentkonserten, han hade skrivit "fel" på ett par ställen och blev påhoppad här på forumet?
    Det står ju så på bloggen, mer vet jag inte. Ska leta leta.
    Nån som vet?

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    Ja, hittade den precis.
    Ett gäng idioter så klart, men så farligt var det ändå inte.
    Inte som att han "hånas och stöts bort", eller finns sådana tendenser i nån annan tråd?

---John G. Bennett

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

nej två påpekade felet och resten tog honom i försvar, oj vad man kan överdriva

Medlem WingDings avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Fan vad många elitister, hela 5 pers som svarat i tråden. Känns som seriöst folk som står bakom joysine.

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Att dissa en recensent för en felstavning av en titel var oerhört fånigt. Nästan lika fånigt som att beklaga sig i en blogg över att bli dissad av ett par medlemmar på ett forum.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

tycker inte det är något fel med att tappa respekten för någon som skriver fel låttitlar osv, ok just "generation x" är inte speciellt farligt fast lite större fel.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •