Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 33

Ämne: Kent/Thåström Göteborg

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard Kent/Thåström Göteborg

Hej alla

Först och främst skulle jag vilja veta om, ni Kent-fans, håller med vad Göteborgsposten skrev om Fredagens konsert. Kent kan ha gjort sin bästa spelning någonsin skrev de!!?
    Nja, jag gillar verkligen Kent men något som jag tycker de faktiskt är rätt dåliga på är att bygga live-låtlistor. Låtarna är bra (och i Fredags var det flera lite otippade låtar) men de får ju sällan till flytet. Det blandas hej villt Gitarrslammer med elektroniska låtar om vart annat, gammalt och nytt, lungt och ösigt. De bygger liksom aldrig upp konserterna i en skön följd. Jag har sett dem många gånger och gillar verkligen scennärvaron, bildshowerna, ljuset och allt men det jag ovan nämner stör mig. Vad tycker ni?

sedan undrar jag om det är någon av er som kan återge Thåströms låtlista från i fredags här. Tack.

PS: Thåström var magnefik (vår ende svenske rockstjärna!) tillsammans med Kent DS.
    Belief

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Det där med att ha en genomtänkt ordning på låtarna kan kanske vara något som går att förbättras rent generellt inom musikbranschen, t.ex. låtordning på samlingsskivor, konserter och dylikt, men frågan är hur mycket musikerna funderar på det. Deras uppgift är väl i första hand att leverera bra musik med schysst känsla; låtordningen känns förmodligen som en mindre viktig detalj för dem ...

Samtidigt skulle vi kunna diskutera i oändlighet vad som helt objektivt är den optimala låtordningen. Du som ändå verkar ha en åsikt får gärna komma med exempel så får vi se om vi andra håller med dig om din objektiva sanning ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Standard

Kent var fantastiska i Fredags, jag har aldrig sett varken Jocke eller Sami med så mycket energi. Bästa jag har varit på, dock var detta bara min 3e konsert.

Standard

Detta skrev jag i en annan tråd, men jag måste skriva det igen

Alltså, jag måste bara säga en sak. När konfettin kom ner.. då trodde jag att jag skulle.. ja, jag vet inte vad. Jag var bara så himla lycklig. Efter det med Sami, handduken, 747 hatten och allting, så bara jag drömde mig bort när konfettin kom! Jag höll upp hatten mot himlen och det kändes som att jag bara svävade. Låter kanske jättekonstigt, men jag kände verkligen så. Var hög på glädje eller någonting!

Och jag blev så himla glad att de spelade massa gamla låtar! Det trodde jag verkligen inte. Men synd att de inte spelade "Beskyddaren", som är en av mina favoritlåtar. Men utan dina andetag, mannen i den vita hatten när Sami pekade på mig och min kompis och log och tittade in i mina ögon, 747 där Sami tittade på min hatt och log igen och tittade rakt in i mina ögon, höll jag på att dö. Jag är den lyckligaste människan på hela jordklotet.

Jag har typ ångest idag. Jag ville verkligen inte gå hem igår, satt kvar på golvet tills vakterna så åt oss att gå för de skulle städa upp. Jag har ångest, en fet jävla ångest. Jag klarar inte av att inte se kent mer på ett långt tag. Om dom ens kommer tillbaka till Göteborg? Tror ni att de kommer ge sig ut på turne igen efter denna? Jag hoppas verkligen det av hela mitt hjärta, för kent är mitt liv. De GÖR mitt liv. De gör min dag.

Kommer aldrig glömma denna konserten, ett minne för livet! Och Samis ögon har jag sparat långt in i mitt hjärta.

Nu börjar jag störtlipa, kan inte skriva mer.

Standard

Även om det finns en optimal låtlista så skulle dom ju inte kunna köra den hela tiden, men jag tycker att dom fått till inledningen bättre nu än tidigare.

Jag tycker dom skulle bytt ut socker mot vinter02 och Generation EX mot Ansgar & Evelyne.
    Kärleken väntar när det blåser på månen

Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Nej, jag tycker verkligen inte det. Kan iofs bero på att jag inte var på världens bästa humör, men jag gick under mannen i vita hatten för jag hade ingen lust att vara kvar.

Det enda jag kan minnas höjde konserten var att jag fick höra avtryck.
    Jag kan inte fatta att alla skriver att dom aldrig gett så mycket förr heller,
    tycker att det finns spelningar där de varit så mycket grymmare på scen.
    Ta Köpenhamn som ett exempel. Det var nog världshistoriens lamaste publik, men kent levererade sjukt mycket energi, så upplevde jag det allafall.
    De verkligen gav, utan att få så mycket tillbaka.
    Senast redigerat av What it feels like den 2008-07-28 klockan 10:56.
    En tekopp från de dödas värld

Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

Standard

Citat Ursprungligen postat av What it feels like Visa inlägg
    Nej, jag tycker verkligen inte det. Kan iofs bero på att jag inte var på världens bästa humör, men jag gick under mannen i vita hatten för jag hade ingen lust att vara kvar.

Det enda jag kan minnas höjde konserten var att jag fick höra avtryck.
    Jag kan inte fatta att alla skriver att dom aldrig gett så mycket förr heller,
    tycker att det finns spelningar där de varit så mycket grymmare på scen.
    Ta Köpenhamn som ett exempel. Det var nog världshistoriens lamaste publik, men kent levererade sjukt mycket energi, så upplevde jag det allafall.
    De verkligen gav, utan att få så mycket tillbaka.
    Mja, jag är väl rätt oerfaren inom området. Dock sa jag att det var den konsert som jag varit på där de har gett mest. Blev chockad när de spelade Avtryck, men samtidigt undrar jag, hur kan du gå under MIDVH?

Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av [scrubs] Visa inlägg
    Mja, jag är väl rätt oerfaren inom området. Dock sa jag att det var den konsert som jag varit på där de har gett mest. Blev chockad när de spelade Avtryck, men samtidigt undrar jag, hur kan du gå under MIDVH?
    Jag var skitledsen och så jag orkade inte vara kvar..
    Kände att det var skönare att gå än att stå där och grina.
    För det var pinsamt att stå där, Sami glor ju som fan.

www.kentbloggen.nu

Standard

Citat Ursprungligen postat av Belief Visa inlägg
    Hej alla

Först och främst skulle jag vilja veta om, ni Kent-fans, håller med vad Göteborgsposten skrev om Fredagens konsert. Kent kan ha gjort sin bästa spelning någonsin skrev de!!?
    Nja, jag gillar verkligen Kent men något som jag tycker de faktiskt är rätt dåliga på är att bygga live-låtlistor. Låtarna är bra (och i Fredags var det flera lite otippade låtar) men de får ju sällan till flytet. Det blandas hej villt Gitarrslammer med elektroniska låtar om vart annat, gammalt och nytt, lungt och ösigt. De bygger liksom aldrig upp konserterna i en skön följd. Jag har sett dem många gånger och gillar verkligen scennärvaron, bildshowerna, ljuset och allt men det jag ovan nämner stör mig. Vad tycker ni?

sedan undrar jag om det är någon av er som kan återge Thåströms låtlista från i fredags här. Tack.

PS: Thåström var magnefik (vår ende svenske rockstjärna!) tillsammans med Kent DS.
    1. Den druckne matrosens sång
    2. Ungefär så här
    3. Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce
    4. Honungsgatan
    5. Märk hur vår skugga
    6. Sönder boulevard
    7. The haters
    8. Ingen neråtsång
    9. Jag är en idiot
    10. Fanfanfan
    11. Die Mauer
    12. Flicka med guld
    13. Brev från 10:e våningen
    14. Du ska va president
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Thåström var ruskigt bra, var tvungen att kämpa för att hålla tillbaka tårarna. Så fint..
    och jag lyssnar inte ens på honom

www.kentbloggen.nu

Standard

Thåström var ruskigt bra, var tvungen att kämpa för att hålla tillbaka tårarna. Så fint..
    och jag lyssnar inte ens på honom
    Känns dock som att han skulle passat bättre i en mindre lokal med typ 2-3000 men förhoppningsvis får man uppleva det nån gång i vinter.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Standard

Jag var skitledsen och så jag orkade inte vara kvar..
    Kände att det var skönare att gå än att stå där och grina.
    För det var pinsamt att stå där, Sami glor ju som fan.
    Okej, om det är något personligt behöver du ju inte nämna det här förstås. Sami glor? ..?

Men, detta var det bästa jag någonsin varit med om. Det är ju dock inte bara kents förtjänst, utan även sällskapet.
    Senast redigerat av [scrubs] den 2008-07-28 klockan 13:11.

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av [scrubs] Visa inlägg
    Okej, om det är något personligt behöver du ju inte nämna det här förstås. Sami glor? ..?
    ja du vet finska män..
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard

Tack som fan för Thåströmlistan
    Belief

Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    ja du vet finska män..
    och bröst.. ingen bra kombination. HAHA
    skoja..

men ja, han känner igen oss rätt väl och vi står och fånar oss med honom ganska mycket.
    Han kollade och försökte le mot mig när jag grät och det kändes bara pinsamt, ville inte att dom ska se det. Dom kan ju få för sig att jag gråter av ganska töntiga anledningar typ: "OMG UTAN DINA ANDETAG, SÅ FIN! *böla*"

www.kentbloggen.nu

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •