Sidan 33 av 33 FörstaFörsta ... 2324252627282930313233
Resultat 481 till 488 av 488

Ämne: De små sakerna ni bara älskar

Standard

747 blir väldigt häftig live tack vare alla små saker de lägger in. Jockes dans till pianoslingan efter vers 2, hur han sjunger "Ni håller oss vid liv", och hur han direkt efter det höjer armarna tillsammans med alla i publiken och viftar fram och tillbaka. Herregud va mäktigt det är att stå i publiken då

Medlem Thims avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

"som jag har väntat på dig, som jag har väntat, som jag har väntat på dig"

http://www.youtube.com/watch?v=ezISbc7qzbI
    Det fanns en värld av is i hjärtat mitt, du starta en lavin när du gav mig ditt.

Smygare
    Reg.datum
    Jul 2012

Standard

(Med reservation för att det nedan kanske redan nämnts tidigare i tråden)

Melodislingan runt 0.30 i Cowboys, jag vet inte varför men på något jävla vänster snuddar den hjärtat så himla mycket. Sedan älskar jag den "tomma" musiken vid "Jag ska aldrig ignorera dig igen".

Refrängen i Socker, är det bara jag som om och om lyssnat på den alldeles för högt och bara låtit huvudet fyllts av att ingen hör? Det är en desperation blandat med säkerhet som jag fastnat galet mycket för.

"Vi kan skada dig hur mycket som helst, men vi ger dig en chans att göra det själv/Ni kan skada mig hur mycket som helst, men ni ger mig en chans att göra det själv" från Längtan skala 3:1 är ju också något som känns i hjärtat.

Sedan är ju också "Är du lycklig nu?" så jävla oslagbart fint också.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av cirkulationer Visa inlägg
    (Med reservation för att det nedan kanske redan nämnts tidigare i tråden)

Melodislingan runt 0.30 i Cowboys, jag vet inte varför men på något jävla vänster snuddar den hjärtat så himla mycket. Sedan älskar jag den "tomma" musiken vid "Jag ska aldrig ignorera dig igen".

Refrängen i Socker, är det bara jag som om och om lyssnat på den alldeles för högt och bara låtit huvudet fyllts av att ingen hör? Det är en desperation blandat med säkerhet som jag fastnat galet mycket för.

"Vi kan skada dig hur mycket som helst, men vi ger dig en chans att göra det själv/Ni kan skada mig hur mycket som helst, men ni ger mig en chans att göra det själv" från Längtan skala 3:1 är ju också något som känns i hjärtat.

Sedan är ju också "Är du lycklig nu?" så jävla oslagbart fint också.
    Oavsett om nån skrivit det tidigare är det väl värt att nämna igen!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Smygare
    Reg.datum
    Jul 2012

Standard

Och vi får inte heller glömma det fantastiska, desperata "Jag vill bara höra dina hjärtslag" som bara är så fint.

Det är tårar
    Guest

Standard

I Falska profeter när Jocke sjunger "Du måste kunna ensamhet om du vill förstå en annan människa". sättet han liksom betonar "måste" och uttalar "måste" och "kunna" som ett ord nästan. svårt att förklara hur jag menar men när han sjunger den meningen så känns det som att det är med en sån känsla i rösten. jag får gåshud när jag hör det! det är så vackert!

Medlem Fichters avatar
    Reg.datum
    Apr 2003

Standard

I Förlåtelsen när han sjunger "Planer vi gjorde upp en gång" och då ffa hur han betonar ordet Planer. Ryser.

Sen lite senare i versen "Jag förlorade mig själv. Allting i min värld gick sönder. Och nu till slut så förlorar jag dig..." Magiskt

Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2015

Standard

När Jocke sjunger "Ingenmansland" i Silver
    28.10.2016 Hartwall Arena, Helsingfors
    15.12.2016 Tele2 Arena, Stockholm

Sidan 33 av 33 FörstaFörsta ... 2324252627282930313233

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer