Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 22 av 22

Ämne: Musikbyrån SVT

Standard mmm

Dom förtsa 5 skivorna har förövrigt gjorts av artister ingen jag känner har hört talas om, ungefär så som d brukar vara på musikbyrån.

Bättre vare förr!

Medlem Elefantens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rocky_Dennis Visa inlägg
    Dom förtsa 5 skivorna har förövrigt gjorts av artister ingen jag känner har hört talas om, ungefär så som d brukar vara på musikbyrån.

Bättre vare förr!
    va? vafan musikbyrån listar dom artister som dom tycker gör bäst och intressantast musik å inte dom som alla ska känna igen. vill du ha uggla, amy diamond, ola å måns zelmerlöv istället?

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    fattar inte hur säkert! kan komma så högt upp och kent så långt ner fast aaa ok

SR/SVT är fullt av svåger-politik och annat otrevligt och hon tjejen har varit program-ledare för P3 pop innan?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Elefanten Visa inlägg
    va? vafan musikbyrån listar dom artister som dom tycker gör bäst och intressantast musik å inte dom som alla ska känna igen. vill du ha uggla, amy diamond, ola å måns zelmerlöv istället?

Det var inte så jag menade. Jag menade att om nån känner till en artist så får dom nästan aldrig vara med i musikbyrån. Jens Lekman var vell undantagget iår.

Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2006

Standard

Tyckte de var en riktgt bra lista många bra band gillade att panda bear underbara skiva kom så långt upp.

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Danjo-Naz Visa inlägg
    Tråkigare lista får man ju leta efter. Det kan ju knappast vara så att alla bra album som släppt i år är "indie" pop/rock. Musikbyrån skulle behöva lite nytt folk och vidga sina vyer en aning.
    Det tänkte jag också på. Hur många av skivorna har gemene man hört egentligen? Jag tycker att jag har bra koll på musik, men ärligt talat: på den här listan var det inte mycket jag kände igen! Det var likadant förra året när de satte något band som heter Television On The Radio som etta... vafan?!?

Snacka om "indie", alltså! Men å andra sidan, Britney Spears...

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Jag räknade just hur många av skivorna jag har lyssnat på: hela 9 stycken! (Var det verkligen 52 skivor som presenterades i programmet?) Utav dem hade jag inte hört Feist förrän efter programmet. Var ju tvungen att kolla upp den som blev etta, så jag laddade ner hennes skiva, har lyssnat några gånger men är inte särskilt imponerad. Slätstruket, tycker jag!

De plattor som jag lyssnat på före programmet var, förutom Kent: Säkert!, Laakso, Jens Lekman, Of Montreal, Rufus Wainwright, Radiohead och Britney Spears. Det mesta av resten har man ju inte hört talas om som sagt...

Den enda skivan jag köpt hittills är Kent. Radiohead fick man ju faktiskt ladda ner - helt lagligt - gratis från deras hemsida; dock har jag beställt (och därmed betalat för) cd:n från CDWOW men den har inte dykt ner i mitt brevinkast ännu (efter 10 vardagar sedan den skickades...)

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •