Dom förtsa 5 skivorna har förövrigt gjorts av artister ingen jag känner har hört talas om, ungefär så som d brukar vara på musikbyrån.
Bättre vare förr!
Dom förtsa 5 skivorna har förövrigt gjorts av artister ingen jag känner har hört talas om, ungefär så som d brukar vara på musikbyrån.
Bättre vare förr!
Tyckte de var en riktgt bra lista många bra band gillade att panda bear underbara skiva kom så långt upp.
Det tänkte jag också på. Hur många av skivorna har gemene man hört egentligen? Jag tycker att jag har bra koll på musik, men ärligt talat: på den här listan var det inte mycket jag kände igen! Det var likadant förra året när de satte något band som heter Television On The Radio som etta... vafan?!?
Snacka om "indie", alltså! Men å andra sidan, Britney Spears...![]()
Jag räknade just hur många av skivorna jag har lyssnat på: hela 9 stycken! (Var det verkligen 52 skivor som presenterades i programmet?) Utav dem hade jag inte hört Feist förrän efter programmet. Var ju tvungen att kolla upp den som blev etta, så jag laddade ner hennes skiva, har lyssnat några gånger men är inte särskilt imponerad. Slätstruket, tycker jag!
De plattor som jag lyssnat på före programmet var, förutom Kent: Säkert!, Laakso, Jens Lekman, Of Montreal, Rufus Wainwright, Radiohead och Britney Spears. Det mesta av resten har man ju inte hört talas om som sagt...
Den enda skivan jag köpt hittills är Kent. Radiohead fick man ju faktiskt ladda ner - helt lagligt - gratis från deras hemsida; dock har jag beställt (och därmed betalat för) cd:n från CDWOW men den har inte dykt ner i mitt brevinkast ännu (efter 10 vardagar sedan den skickades...)