Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kent-krönika på Joyzine.se

Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard Kent-krönika på Joyzine.se

I en krönika på Joyzine.se diskuteras nu hur det kom sig att Kent kom att bli det stora och uppskattade band de är idag.

http://www.joyzine.se

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Jag tror inte han har samma Hagnesta Hill platta som jag...eller Isola heller?
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Skalle-Per Visa inlägg
    Jag tror inte han har samma Hagnesta Hill platta som jag...eller Isola heller?
    Exakt, och att dom är usla som liveband? hm var iof inte på några konserter under 90-talet men dom jag varit på under 2000-talet har varit väldigt bra vad gäller ljud, ljus och allt runtikring..
    If only my auntie had bollocks she´d be my uncle...

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Exakt (igen), de är ju fenomenala live. Jo, man kan diskutera om ljudet (akustiken) alltid var så bra på t19 (närmast pga förhållanden), men som uppträdande (helhet) är de ju nummer ett. på alla fronter.
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Skalle-Per Visa inlägg
    Exakt (igen), de är ju fenomenala live. Jo, man kan diskutera om ljudet (akustiken) alltid var så bra på t19 (närmast pga förhållanden), men som uppträdande (helhet) är de ju nummer ett. på alla fronter.
    Mm precis, ett stort tält med 15 000 pers i är nog inte helt lätt att få till ett perfekt ljud i för alla som var där. Samma med den vita spelningen. Nu på hösten tycker jag att det varit otroligt bra med allt, bra ljud, otroligt genomtänkt och snyggt me all laser och allt det visuella plus att dom sjunger och spelar som drömmar..

Det där med Hagnesta och Isola är nog kanske för han inte gett dom tillräckligt med tid, ibland tar det ju ett tag att förstå mästerverk..
    If only my auntie had bollocks she´d be my uncle...

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Sant det också, det tog sin tid även för mig att förstå hur bra de skivorna egentligen är. Skribenten (namnet kommer jag inte ihåg) tyckte inte heller att första delen av TTS, iallafall ännu, var starka. Själv fastna jag direkt för Elefanter och Berlin. Nå joo, man får ha sina egna åsikter och därför finns väl krönikor...

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Jag tror inte att vi pratar om samma band? Urusla live, alltså vad tänker mannen med?
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

En lite smidigare länk:
    http://www.joyzine.se/?p=1993

Behörigheter för att posta