Kent låter annorlunda...ba*skastningen börjar right away. Kent låter som förr ba*s kastningen börjar right away. Vissa människor blir aldrig nöjda, så är det bara.
Kent har valt att med det här albumet, eller åtminstone den första singeln, att ge sig in på nya marker. Precis som så många gåner förr. Varför, varför ska det vara så svårt att svälja? Är ni verkligen så rädda för förändring? Kent har gjort det med vartenda album och kanske är det just därför dom lyckas så bra, eftersom dom på något vis alltid ligger rätt i tiden med sin musik.
Sen kan jag tillägga att faktum är att genom ren gissning så tror jag att dom flesta här upptäckte Kent i och med vapen och ammunition, och via den vägen lyssnat sig bakåt i diskografin. Så varför, varför måste ni spela pretto och indiesödermalmswannabes? Kent förändras och jag har stor respekt för dem som musiker. Dom skiter i vad fansen gnäller om och kör sitt eget spår. Skulle dom lyssnat på er gnällspikar skulle dom fortfarande mala astråkiga låtar som kräm och aldrig producerat mästerverk som dom andra, sundance kid, mannen med den vita hatten, du är ånga, flen/paris och många många fler sköna låtar. Hade ni älskat Kent lika högt utan dom höjdarspåren? Skulle inte tro det. Deras äldre skivor är bra. Men deras nya är fantastiska.
Så, wtf, sluta gnälla och erkänn att det faktiskt är de nya skivorna som går varma i er ipod/cdspelare