Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 22 av 22

Ämne: PSL gör dokumentär om kents sista år

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Så mycket att säga om så fin skildring av bandet, och om bandet och musiken, men det går nästan inte säga mer nu.
    Man känner bara en enda stor tacksamhet för vad de gjort och åstadkommit. Och beundran och vördnad.

Och, en mixerbordversion av den där versionen av December skulle man inte tacka nej till.

Och Joakim, jag hoppas du förstår en dag hur många fler låtar du skriver än "Andetag" som är de där riktigt stora låtarna som kommer överleva dig. Jag förstår vad du menar, men här kommer historien visa att på något helt annat.
    Du vet, allting krymper på nära håll.

Japp. Jag håller med! Det är många låtar från deras låtskatt som kommer att bli ihågkomna som klassiker!

Det var en riktigt fin dokumentär. Skönt att få avslut på spekulationerna om Harris avhopp också.

Jag förstår att Jocke tycker det är jobbigt med kändisskap. Jag hade garanterat tyckt exakt samma sak. Måste vara slitsamt att alltid känna sig övervakad. Musiken är alltid viktigare än personerna bakom.

Tack för allt, kent!

Förresten. Tobbe Non Stop skådade jag två gånger i dokumentären; någon mer från forumet som var med?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Förresten. Tobbe Non Stop skådade jag två gånger i dokumentären; någon mer från forumet som var med?
    TNS är den enda jag känner igen från forumet. Ada Ros, finns hon på forumet t.ex.? Tänkte att det borde hon väl göra då hon varit ett stort fan. Jag har ju noll koll på andra medlemmar...
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    TNS är den enda jag känner igen från forumet. Ada Ros, finns hon på forumet t.ex.? Tänkte att det borde hon väl göra då hon varit ett stort fan. Jag har ju noll koll på andra medlemmar...
    Jag tror att det är lite av en generationsfråga om en finns på forumet eller inte. Nuförtiden tror jag de flesta "nya" fans söker sig till andra forum, som t ex Facebook och Twitter.

Jag tror att formen forum på internet är på väg att försvinna, tyvärr. Personligen lägger jag inte alls ner mycket tid på något forum alls längre, även om jag inte skaffat Facebook själv (dock Twitter). De stora kolosserna som Flashback och Reddit lär väl dock finnas kvar antar jag..

Vad ville jag säga med det här?

Ööh, tror jag ville säga att det kanske inte är så många fans som finns här längre eller något.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Medlem Isbrytnings avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag står till höger om Tobbe i Stadion-klippet. Men jag har ju inte varit aktiv på forumet på tio år så vet inte om jag räknas. Men känns iaf skönt att vi från Malmö representerar! ;-P

http://www.last.fm/user/Isbrytning/

Så nära får ingen gå? En studie om sexualitet, funktionshinder och personlig assistans: https://gupea.ub.gu.se/handle/2077/44376

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag vet inte om det är en generationsfråga eller så har jag svårt att tänka så för att jag är någon typ av undantag, eller jag känner mig som mellan två generationer. Är van FB-användare men har fruktansvärt svårt för kent-grupperna. De är totalt oöverskådliga, vilket gör det svårt att ha ordentliga diskussioner och att hitta gamla inlägg. Men det är väl för att det inte är tänkt som forum utan mer som anslagstavlor kanske? Hursomhelst vet jag ärligt talat inte varför jag själv inte hängt på forumet på typ tio år, innan dess var jag här mkt och det var en stor del av min vardag. Andra saker som prioriterades antagligen bara... Just nu prioritera jag kent igen i min sorgbearbetning...

Jag tror att det är lite av en generationsfråga om en finns på forumet eller inte. Nuförtiden tror jag de flesta "nya" fans söker sig till andra forum, som t ex Facebook och Twitter.

Jag tror att formen forum på internet är på väg att försvinna, tyvärr. Personligen lägger jag inte alls ner mycket tid på något forum alls längre, även om jag inte skaffat Facebook själv (dock Twitter). De stora kolosserna som Flashback och Reddit lär väl dock finnas kvar antar jag..

Vad ville jag säga med det här?

Ööh, tror jag ville säga att det kanske inte är så många fans som finns här längre eller något.

Så nära får ingen gå? En studie om sexualitet, funktionshinder och personlig assistans: https://gupea.ub.gu.se/handle/2077/44376

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Isbrytning Visa inlägg
    Jag står till höger om Tobbe i Stadion-klippet. Men jag har ju inte varit aktiv på forumet på tio år så vet inte om jag räknas. Men känns iaf skönt att vi från Malmö representerar! ;-P
    Malmoe reppin...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fichter Visa inlägg
    Väldigt fin, intressant och värdig dokumentär. Det känns förstås väldigt tungt att de nu lagt ner. Det känns som att det finns hur mycket musik som helst kvar (i Jocke), och att det vore en stor förlust om han inte fortsatte skapa på något vis. Ömmar verkligen för honom i hans önskan att inte bli igenkänd. Kommer han jobba vidare med musik på något annat sätt tro? Som låtskrivare åt andra artister kanske? Jag läste någonstans att han kanske beger sig till L.A. Vem vet?
    Vill inte tro att det sista är sagt och gjort när det kommer till denne suveräne låtskrivare.
    Ja, nog kommer han fortsätta arbeta med musik, han har ju gjort det länge åt andra artister och det lär han väl fortsätta med. Han säger ju någonstans att det egentligen är där han trivs bäst... Till vår stora sorg!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •