Håller med dig!
Musik berör känslor så mycket och särskilt de känslor vi har dålig eller ingen medveten kontakt med och som Bowie sa en gång att han 'vet nödvändigtvis inte vad han skriver om' de som skriver musik inte kan ha pejl på alla känslor musiken rör upp hos de som lyssnar, och så har jag sett på musik länge.
Kan tillägga att den sista konserten var ungefär så fin och bra som är möjligt. Att få höra Lilla ego, låten jag alltid drömt om att få höra, sista gången sista chansen var som om gud J. Berg hade bönhört mig. Och sedan December. Så perfekt för tillfället och så magiskt fin version. Enough said again. <3
Kents musik, texter, sång allt berör känslor på så många plan, tex att en massa djävla skit i mitt liv känns mindre outhärdligt, en slags 'tröst' men också pepp för 'nu djävlar ska jag se till att förändra något uselt i mitt liv i grunden!' .
Sen hör vi ju musiken inne i våra hjärnor så musik känns ofta som mina egna tankar eller ackompanjerar mina egna tankar

vilket förstås kan vara något helt annat än vad de som skrev menade (jmf med tjatet om 'ser dig' som många ville ha att det handlade om Utöya).
Ja jag älskar musik och i synnerhet kents musik och det är helheten, text , instrumenten hur de spelas och sjungs fraseras osv och vad jag får ut av det.